14 oktober 2012

Lördagsfix

Hade en härlig lördag! Fixade å trixade i lilla lyan. Jag har nu en hall med lyx som både hatthylla, (hemmagjord by me av en liten hylla då hallen är minimal!!) krokar och spegel! Dock ingen lampa i taket, men man kan inte få allt här i världen. (Detta tar lite vitsen från spegeln om det inte är mitt på ljusan dag) Men eftersom taket enbart erbjuder en kontakt och vid sidan om den ett trassligt sladdspröt från 1923, som Pettsson inte vågar ta i - så blir det inget med det. Får helt enkelt spegla mig i mörkret å fortsätta treva efter dörren tills i nästa vecka, då Bygginvest ska komma hit å lösa lite ilandsproblem.
För fåfänga döttrar...(Gotlandsfynd)

















Jag var på torget å köpte underbara kålblommor (11 min dit å sen 11 min hem) å gick sen hem för ännu mer fix å trix. Efter div svordomar, ett måttband som for åt helvete och ett litet vanligt utbrott - sitter nu min Gotlandsspegel på väggen. Den tillsammans med vinterjackan är de absoluta favoriterna av alla dom saker som jag fick med mig hem från Visby i början av veckan. Jag hade 1 timma på mig mellan sista kundbesöket och ombordkörning på båten, men har man svart bälte i shopping så har man... Ljusstaken i fönstret hann jag oxå ta under armen innan jag sprang mot bilen och hamnen.



 Kajsa hade dagen innan informerat om att hon skulle sova ut! Så det var inte så värst mycket sälle jag fick av henne igår. Framåt kvart i ett kom en liten latmask med rufsigt hår ner i köket å åt frukost på frallor som en gång varit alldeles nybakta på Lindströms. (6 timmar tidigare)

Klockan 15,45 stog jag som bäst med båda händerna i en fläskfilégryta i ett kök i kaos, när exkollegan Andreas ringde.
-Vad gör du?
- Hörrudu, jag står å lagar mat.
- Sluta genast upp med det då. Så går vi på Olearys å dricker öl å ser på hockeyn!

Framförhållning är inte den mannens passion här i livet. Men han fick helt enkelt hoppa in här på vägen till Olearys och käka med mig och Kajs å vänta tills jag var klar och representatibel nog att gå på lokal. (Han bor på Gräshagen, 700 meter härifrån) Ett glas rötjut hann vi med till maten oxå. Kajsa fick vatten och sen ta hand om disken innan hon skulle iväg på sitt. :)

Så sen gick vi vidare till Olearys, (15 minuter) hann se nästan 2 hela perioder av håvematchen å fortsatte sen rakt av med Växjö som nog faktiskt har fått bli mitt andralag. Det är synd om dom! Vill ha kvar dom i elitserien... Å Andreas som har bott i Växjö och är från Linköpingstrakten(!) är ju omöjlig att göra till ren håve-it. Blir några konflikter där ibland...

Hemma tidigt (kl 21?) och i mycket bra skick. Det är ju inte klokt så vuxna vi har blivit. Klapp på axeln på oss båda. Men Andreas hade ju sin app som han följde slaviskt. Den sa till när det var dags att fylla på och när det var dags att tackla av.
Fuskade på vägen hem å tog taxi för det regnade. (2 minuter) Jag blev avsläppt vid Linneas å gick det sista metrarna bara... (1 min)

Kan undra vart jag ska gå idag? Herregud vad många steg det är i detta nya liv! Tror jag måste väcka liv i Annelies gamla stegräknare som vi hade med i Alanya, det kan ge utdelning. I synnerhet ikväll för då har jag tvättstugan. 3 trappor ner, till porten intill och 1 till trappa ner. 2 minuter.